Tarta z boczkiem i grzybami

Jak ja uwielbiam jesień, taką słoneczną jak dziś i taką deszczową jak już niedługo nadejdzie. Jednak jestem pewna – to moja ulubiona pora roku. Cieszą mnie te kolory jesieni i te smaki, grzybów, boczku, gruszek, dyni. Dzisiaj prosta tarta z grzybami i boczkiem. Przyznam, ze pieczenie to nie jest moja najmocniejsza strona ale tym razem się udało :) Choć już myślałam że nie wyjdzie.

Składniki:

  • 1 cebula
  • pół czerwonej cebuli
  • 200 g świeżych grzybów (ja kupiłam boczniaki, bo innych nie było)
  • plaster boczku gruby na 3 palce
  • śmietana 18%
  • 3 jajka
  • 2/3 kostki masła
  • 200 g mąki
  • sól
  • pieprz
  • świeży tymianek (doskonale pasuje do grzybów)

Przygotowanie:

Ciasto

Masło wymieszać z mąką i żółtkiem z 1 jajka, dodać 2 łyżki wody. Zagnieść i włożyć na pół godziny do lodówki.

Nadzienie

Cebulę pokroić w krążki, boczek w kosteczkę, grzyby w paski. Na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy lub oleju podsmażyć cebulę, dodać boczek i wytopić z niego tłuszcz, na koniec dorzucić grzyby. Całość poddusić, aż grzyby puszczą wodę. Całość zredukować odrobinę (chodzi o to, żeby się pozbyć wody z grzybów). Posolić i popieprzyć.

W międzyczasie do piekarnika nagrzanego na 200 stopni włożyć formę do tarty, lekko posmarowaną olejem i wyłożoną ciastem. Ciasto powinno być grube na ok. 1 cm i nakłute widelcem. Piec przez 15 min. Na wierzch można położyć ziarna grochu lub fasoli, żeby za bardzo nie wyrosło. Ja tego nie zrobiłam i też się udało.

Zmieszać 2 jajka plus pozostałe białko z kilkoma łyżkami śmietany, doprawić solą, pieprzem i świeżym tymiankiem.

Po wyjęciu tarty nałożyć na ciasto farsz i polać śmietanową masą, posypać czerwoną pokrojoną dowolnie cebulą. Piec przez pół godziny w 200 stopniach.

Pyszne, proste, jesienne!

tarta2

tarta3