Kurczak po chińsku Ewy

Znów mi się zachciało czegoś orientalnego. Postanowiłam więc wykorzystać przepis podchwycony kiedyś z programu „Ewa gotuje”. Zanotowałam sobie go wtedy i ochrzciłam mianem  „Kurczak po chińsku Ewy”. Uwielbiam te nasze polskie – chińskie dania. Czyli niby jak zawsze, lecz dobór przypraw i niektórych składników sprawia, że smakuje orientalnie.

Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • Mieszanka warzyw chińskich (jasne, można się bawić w obieranie i krojenie w paseczki, lecz wtedy przygotowanie tego dania nie zajmuje 15 minut :)
  • Makaron ryżowy
  • Cebulka dymka
  • Ja dodałam jeszcze moją marynowaną dynię (ale nie jest to konieczne)

Przyprawy:

  • Papryka ostra
  • Papryka słodka
  • Gałka muszkatołowa
  • Starty imbir
  • Mieszanka 5 smaków
  • Sos sojowy
  • Sos rybny
  • Olej z pestek sezamu
  • Sól
  • Pieprz

Kurczaka pokroić w paski i zamarynować w mieszance przypraw ( 5 smaków, imbir, papryka, sos sojowy, olej sezamowy, sól, pieprz, szczypta gałki muszkatołowej) i odstawić do lodówki na pół godziny. W międzyczasie na patelni lub w woku podsmażyć mieszankę warzyw chińskich przyprawioną sosem sojowym i przyprawą 5 smaków. Na drugiej patelni rozgrzać olej i zeszklić drobno posiekaną cebulkę. Dodać wyjętego z lodówki kurczaka i smażyć. Gdy kurczak będzie zrumieniony z każdej strony dodać mieszankę warzyw. Doprawić jeszcze do smaku papryką i dodać łyżkę sosu rybnego.
W międzyczasie wrzątkiem zalać makaron ryżowy, przykryć i odczekać 3 minuty.
Na talerzu położyć odcedzony makaron, na tym kurczak, całość posypać zieloną, posiekaną częścią cebulki dymki.

胃口好  jak to mówią Chińczycy ;)

chinski_kurczak1

chinski_kurczak2