Ozdobny worek do koszyka

Nareszcie kupiłam sobie długo wyczekiwaną maszynę do szycia! Po połowie dnia zmagań z założeniem i nawinięciem nici, udało się! Wiem, że nie umiem na razie za wiele, ale i tak jestem z siebie dumna. Oto efekt moich weekendowych prób. Elegancka wyściółka do kosza, w którym trzymam szaliki.

koszyk2

Co jest potrzebne:

  • koszyk wiklinowy
  • odpowiednio duży kawałek materiału (na oko, ja wszystko robię na oko na razie :) – ja kupiłam na wagę na ciuchu serwetę, fajnie jest zbierać takie zdobycze, bo nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą
  • nożyce krawieckie
  • nici i maszyna
  • ołówek

Jak to zrobić?

1, 2.  Przygotuj sobie wszystkie potrzebne materiały
3.  Do materiału przyłóż koszyk i obrysuj jego ścianki dodając około centymetra na szew
4.  Wytnij równiutko prostokąty, dla każdej ze ścianek
5, 6.  Pozszywaj ze sobą prostokąty, lewą stroną na zewnątrz (szew też ma być na zewnątrz, bo będziemy materiał wkładać do wnętrza koszyka )
7.  Możesz dodać sznureczek do wiązania – trzeba go zaszyć w ruloniku po zewnętrznej stronie krawędzi worka (najlepiej to zrobić przed zszyciem ścianek z dnem). Ja użyłam tutaj odciętej lamówki serwety.
8. Zawiąż i gotowe.

koszyk